söndag 5 november 2017

En helg sprängfylld med värme och nostalgi

Har just landat hemma efter en långhelg i nostalgin och vännernas tecken.
I torsdags morse satte jag mig tillsammans med kollegan på tåget ner till Malmö för konferens med landstingens telefoninätverk - SLT. Det var många år sedan sist som jag var med och det var ren och skär glädje att möta upp kollegor från andra landsting vid lunchtid på torsdagen. Och inte bara det. Konferensen hölls i samma lokaler där vi en gång i tiden (för drygt tio år sedan) hade sambandscentralen vid det stora telefonibytet för dåvarande UMAS. Och som om det inte var nog så var det kollegan från den tiden som nu representerade Region Skåne och mötte upp. Ja ni kanske förstår. Eller nej, det gör ni inte...

Lobbyn på Triangeln.
Helt OK omgivning för ett glas bubbel

Torsdagen sprang iväg med diskussioner och presentationer innan det var dags för lite piff på rummet innan ett glas bubbel i lobbyn på Scandic Triangeln innan middag på La Barca. Klockan närmade sig midnatt när jag kröp ner för lite skönhetssömn.


Fredagen började mindre bra med huvudvärk, feberkänning och igentäppta bihålor men med lite extra sömn och beslutet om att låta min kära kollega ta huvudansvaret för att representera Region Östergötland under konferensens andra dag så ordnade det upp sig efter ett tag.

Finaste Helen - min kloka vän

Lite senare mötte jag sedan upp min kära vän Helen för bubbel och lite käk. Fem timmar rasade förbi snabbt i fåtöljerna på Renaissance och Mäster Johan när vi försökte summera de senaste fem åren och sen var det dags att bege sig till hotellet för lite piff innan nostalgitripp nummer tre - och den går inte av för hackor den kräver egentligen sitt egna inlägg, och banne mig om det inte ska få det. Men innan dess måste jag helt kort få berätta hur underbart det var att sluta upp med min underbara vän Maja, också det efter dryga fem år. Fem år helt utan den allra minsta lilla kontakt. Och ändå kändes det som det bara passerat en vecka.

Älskade Maja

Klockan hade åter slagit midnatt när vi traskade in på hotellet efter en fantastiskt trevlig kväll hemma hos Maja, Carl och barnen.

Det verkar lite som att min hashtag för 2017 #litemerarosa har satt stor prägel på Malmö. Eller vad sägs om följande inslag under helgen.

Flamingostolen på Mäster Johan eller...
...tapet och inredningsdetaljer på hotell nummer
två, Nobel house.

Det vore en underdrift att säga att jag var mentalt utpumpad när det blev lördag. Men mentalt utpumpad på ett mycket bra sätt, fylld av värme, vänskap och kärlek. Efter frukost (mycket bra sådan, tummen upp Hotel Noble House) hägrade de vansinnigt sköna sängarna igen. Ett avsnitt Wahlgrens värld och en powernap senare var jag redo för en liten promenad och lunch. Strosandet avslutades sedan på favoritbaren på Malmö Live där vi såg solen gå ner över ett disigt Öresund.


Lite middag på ännu ett favorithak, Gustav Adolf, senare passerade vi på vägen tillbaka till hotellet den lilla kvartersbutiken för lite godisinköp och innan klockan slagit nio hade jag hunnit äta upp det lilla godiset och somna ifrån både Så mycket bättre och Moraeus med mera flera gånger.

Ytterligare en frukost senare landade vi hemma i Linköping för några timmar sedan. Trötta men rika på upplevelser. Och jag så fantastiskt glad för alla vänner som finns i mitt liv. Vad vore jag utan er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...