söndag 22 oktober 2017

Om raggsockor, Paolo Roberto och att vara gräsänka


Picture this:
Här sitter jag och bloggar iklädd favorit-strandklänningen, skönaste träningsbyxorna och till det de gosigaste raggsockorna.
För att det var helt enkelt det absolut mest bekväma jag kunde tänka mig och då fick det bli det.

Jag är sedan några timmar tillbaka gräsänka och kommer att vara så fram till fredag strax efter att Idol har börjat. Andreas befinner sig i Stockholm på kurs och dagen till ära har jag fått så mycket gjort att hälften vore nog. Städat hela huset, tvättat all tvätt, handlat mat (i alla fall för några dagar, jag återkommer till det ämnet) tagit långpromenad, lyssnat ikapp Sunshinepodden (senaste avsnittet med Storycoachen rekommenderas varmt), gjort övningarna som kiropraktorn sagt till mig OCH tagit ett kort yoga-pass.

Inte är det väl då konstigt att jag efter en dusch klär mig i det mysigaste jag vet och dukar upp lite choklad och ost, tänder lite ljus och slår mig ner för att blogga lite.

Och Paolo då? Hur kommer han in i bilden?
Jo jag har bytt ut Andreas mot Paolo. Ett av de stora bekymren såväl jag som mina kollegor haft inför denna vecka är just vad jag ska äta. Det har diskuterats ansvars-schema för mina lunchlådor bland kollegorna och sanningen är den att även jag har varit lite orolig. För är det något Andreas har tagit över helt under våra drygt två år tillsammans så är det köket. Lösningen de dagarna jag huserar själv utan barnen blev helt enkelt Paolo och färsk pasta.

Så med kylen fylld av det, ett hus i harmoni, några tända ljus och en kväll fylld av Bingolotto (tack Hjulsbro IK för det!) så säger jag over and out. Nu slår jag upp kalendern och planerar veckan som kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...