torsdag 27 juli 2017

På sidan 86 i Året runt



2008 slog den till.
2009 fick jag hjälp.
2014 kände jag mig så pass frisk att jag berättade om det här i bloggen.
2015 blev det en artikel i Hemmets veckotidning.
2017 blev det visst ännu en. Närmare bestämt i veckans nummer av Året runt på sidan 86.

Mitt i ännu ett skov, om jag får kalla det så, står det om mig och min hälsoångest i en av Sveriges största veckotidningar. Poserande vid Landeryds hembygdsgård i början av maj, ler jag in i kameran och säger att jag idag lever ett väldigt bra liv. Och det gör jag. Just nu bara lite påverkat av hälsoångest. Men det kommer ju att gå över, jag vet det. Jag har verktygen.

Målet med att berätta är att nå ut och stärka alla dem, alla er, som känner precis som jag. Berätta att man inte är ensam, berätta att man inte behöver skämmas. Visst hade jag helst önskat att jag var ensam och att ingen annan drabbats men så är nu inte fallet. Hälsoångest finns på riktigt. Det är en sjukdom. Och det finns hjälp att få.

Artikeln finns att läsa på Året runts hemsida - här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...