måndag 31 juli 2017

"Ägg att applicera foundation med"


På samma tema som för några dagar sedan tänkte jag nu bekänna en av mina märkligare googlingar någonsin som skedde för bara ett par dagar sedan.

Det är oklart vems vlogg jag tittade på, men någon gång för en tid sedan när jag låg hemma sjuk och slötittade på YouTube hamnade jag på någon form av sminknings-tutorial. Och även om intresset är obefintligt så insåg jag kanske någonstans djupt inom mig att det inte vore så dumt om jag försökte genomlida några minuter och få mig ett par tips. Så kom det sig att undertecknad lärde sig att det "nya" (gud vet när det var nytt men för mig var det revolutionerande) är att använda sig av en äggliknande skumgummigrej för att applicera foundation. Sagt och gjort. Tristessen i sjukstugan ledde till att denna mirakelgrej klickades hem och tja, efter några försöka får jag ändå kalla mig nöjd med inköpet men jag har kanske inte riktigt hittat det där halleluja-braiga med den.

Så... Någon gång i början av juni åkte jag på min sjuttioelfte ögoninflammation på ett halvår. Huruvida den härrörde till min mentala hälsa eller någon typ av "jag-borde-ha-bytt-ut-den-där-sminkborsten-för-sju-år-sedan", altertnativt "det-var-väl-dumt-att-klia-dig-frenetiskt-i-båda-ögonen-när-du-för-en-gångs-skull-använt-både-ögonskugga-och-mascara" är ännu oklart men i ett ryck fick jag för mig att eliminera risken att det hade med mina få men naggande goda sminkverktyg att göra. Så jag slängde dem - allihop. Rubb och stubb. Borstar, gummiägg, mascaror och skuggor.

Det har ju gått ganska bra fram till nu när det stundar bröllop på lördag och jag kanske vill göra ett försök att inte se ut som ett likblekt och genomtrött nervvrak. Nya attiraljer skulle inhandlas. Men vad tusan hette den där gummisvampen? Och där hittar ni min fantastiska googling. "Ägg att applicera foundation med" som gav svaret - beautyblender eller blending sponge. Vad gjorde man utan google?

Så nu är ny blending sponge, ögonskugga och borstar hemklickade och då måste jag passa på att tipsa om du inte redan har upptäckt det, om Refunder. Handla via Refunder i en mängd olika butiker. Butiker som, i alla fall jag, ändå hade valt. Och när du handlat får du riktiga pengar tillbaka. Det enda du behöver göra är att skapa ett konto. Själv har jag hittills fått tillbaka 501,67 på köp jag ändå skulle ha gjort. Det låter för bra för att vara sant men stämmer till punkt och pricka. Det är ju liksom dumt att tacka nej till pengar, är man smålänning så är man. Klicka dig vidare hit och registrera dig på momangen. Vassego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...