söndag 11 juni 2017

Med lugnet runt knuten


Här åker man 250 mil bort för att få lugn och ro och så finns det precis runt hörnet.

Efter sovmorgon och frukost på sängen i form av gudomlig ProPud med Chokladbollesmak (my god - min nya craving) drog vi på oss vandringsskor och tog oss ut på den lilla vandringsled som tillhör hembygdsföreningen här intill. Vi valde den lite längre varianten om 6,6 kilometer och fråga mig inte varför jag aldrig har gått den tidigare.

Det blev 6,6 kilometer total avkoppling. Fokus var inte på tempo utan att se saker, fotografera, njuta och andas! Leden går över golfbanan i Landeryd, vilket tydligen kan ses som farligare område än de kohagar man också kan välja att strosa igenom för varningsskylten för golfare var bra mycket större än de för korna.


Runt hela den väl utmärkta banan finns informationsskyltar med historia om de områden man passerar vilket i min mening ger lite extra krydda till promenaden.


Det är sannerligen en förmån att få ha så härliga områden i stort sett utanför dörren. Och det är sannerligen en förmån att få dela promenaden med den person som får mig att skratta varje dag. Eller som han själv kommenterade, kanske både skratta och bli lite galen.


Efter en lunch laddad med kolhydrater är huset nu städat, mat för delar av veckan inhandlad, Andreas har dragit till gymmet för lite ytterligare träning och själv njuter jag av att vara alldeles ensam här hemma med en alldeles nysläppt sommarplåga på högsta volym i varenda Sonos-högtalare som finns i hela huset. Det är livet på en pinne det. Dra på med högsta volym och njut av 80-talsfeeling när den är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...