söndag 21 maj 2017

Serverhall vs Arlanda 0-1

Klockan hade precis slagit 04:40 i morse när min kära sambo försiktigt petade på mig och meddelade att han skulle åka till US för att kolla en kylanläggning i en serverhall. En del av hans arbete innebär att han vissa veckor i månaden har så kallad beredskap och kan behöva rycka ut på denna typ av ärenden. Nu är jag så nyfiken till naturen att min direkta fråga blev: ska jag följa med? Och det tackade han inte nej till, så några minuter senare satte vi oss båda ganska sömndruckna i bilen och begav oss mot vårt kära universitetssjukhus här i Linköping. Ingen större fara på taket skulle det visa sig och vi åkte hemåt inom en timme men vi konstaterade ganska raskt att om en vecka från då sitter vi med största sannolikhet med varsin öl i handen och väntar på att få boarda planet till Rhodos för en veckas semester på det som blivit ett av mina favorithotell, Sunprime Miramare Beach. Och ska man jämföra så vinner nog en tidig uppstigning och avfärd mot Arlanda mot en tidig uppstigning och avfärd mot serverhall.

Men inget ont som inte har något gott med sig. Innan klockan slagit tio var huset städat och vi kunde slå oss ner för en liten "pre-lunch" innan avfärd mot Danebo utanför Valdemarsvik och min älskade vän och numera före detta kollega Eva-Lena. I dryga fem år fick jag äran att arbeta mycket tajt med denna härliga personlighet. Principfast, orädd, omtänksam och alldeles alldeles fantastisk är ord som jag tänker på när jag tänker på Eva-Lena. Vi har rest på konferenser ihop och avnjutit ett och annat (stort) glas rött. Hon har hängt med i all turbulens de senare åren och stöttat och peppat. Och hon har tipsat om både de bästa och jobbigaste ställena av caminon som jag hoppas få gå och som hon redan har gått - alla de 80 milen.

Idag tog vi bilen och lämnade av två av de avskedsgåvor hon fick vid avtackningen i torsdags, som var för stora för att ta med på pendeln. Jag har varit på väg att besöka Eva-Lena tidigare men av olika anledningar har det inte blivit så. Men idag var det dags - och vilket paradis. Långt utöver de förväntningar som redan var satta efter alla berättelser jag fått mig till livs. Livskvalité ända ut i fingerspetsarna.

På altanen i solskenet
Rogivande vyer och omgivningar
Och så hemmagjord LCHF-paj i husbilen innan hemfärd.

Tack och åter tack för titten Eva-Lena och Kenneth. Vi kommer tillbaka fortare än kvickt.
Nu väntar en intensiv vecka. Stockholm och utbildning i dagarna två innan det bär av hemåt igen och en dag på kontoret. Sedan väntar två lediga dagar med de små innan det är helg och födelsedagsfirande. Och sen mina vänner - då blir det total avkoppling på Rhodos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...