måndag 22 maj 2017

Om Stockholm med extra bonus


"Jag är i Stockholm, ser att du också är det, har du något planerat, annars kanske vi kan ses ikväll?"
Ett litet knappt hörbart jubel slapp ifrån mig när jag läste sms:et som dök upp i min lur mitt under dagens utbildning. Bästaste Lina var också i Hufvudstaden och vad kunde passa bättre än en dejt som vi annars har sådana utmaningar att klämma in i kalendern på hemmaplan.


Vi ratade fotbollsderby, Idolaudition, Vårruset och firande av hockeyhjältar och möttes upp på den plats som symboliserar hemska våldsdåd men också mängder av kärlek. Sedan tog vi bakgatorna för att slippa undan allt ståhej med siktet på Kungsbron och en gemensam favorit. Vapiano.


Två glas rött och en hjärtformad pizza senare (vi charmade pizzabagaren som lovade lägga lite extra kärlek på våra pizzor och det gjorde han bokstavligt talat) hade vi avhandlat de senaste veckornas upp och nedgångar och livets stora frågor. Nu är jag tillbaka på hotellet och somnar nog ovaggad efter en dag med LoU på schemat och bästa avslutningen som tänkas kunde.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Detta kommer låta helknäppt, men jag googlade på Vingschool Mallorca 1999 för skojs skull, eftersom jag gick den utbildningen, och då hittade jag din blogg, där du skrev att du också gick den utbildningen i Alcudia 1999.

    Annica heter jag. Jag känner igen dit på de bilder jag har sett här på din blogg. Du får gärna titta in på min blogg och se om du känner igen mig. En del har hänt på 18 år, så det är inte säkert ;)
    Jag ville bara säga hej, när det nu slumpade sig så att jag faktiskt hittade någon som gick där samtidigt som jag!

    Ha det så bra!
    Hälsningar Annica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...