tisdag 4 april 2017

Jag hängde inte riktigt med

Vad sägs om att helt oblygt börja detta inlägg med att citera mig själv?!

"Dagarna försvann som de brukar göra i mars.
Försvann i ett gytter av jobb, timmar med barnen och så lite mer jobb."

-Årskrönikan 2016

"Mars var annars som så många år tidigare en månad med mängder av jobb.
Mars och september tenderar att bli sådana månader."

Mars, mars, mars o du hektiska månad. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Var mars månad tar vägen det är en gåta varje år! 2017 är inget undantag. Det var den femte och jag skrev om mat i kvadrat. Nu är det plötsligt april. Vad hände? Jag tar hjälp av min partner in crime, min rosa iPhone och bildarkivet helt enkelt.

En morgon i början av månaden stod blodprov på schemat.
Blodprov inför kommande hälsosamtal som man inom
Region Östergötland erbjuds när man är
40, 50, 60 eller 70 år.
Och vad har denna mackan med det att göra tänker du då?
Jo, blodprovet skulle tas på fastande mage
och då går det som det går.
Då hinner man ta en tugga innan man tar Instagramfotot.
 
Det är den där månaden när man kan få hem donnan i kläder
som ser ut såhär efter att hon hade lite otur när hon valde
kläder innan hon gick ut på rast.
Vi hade ett lite snack - och jag tror inte det händer igen...



Det finns kollegor som är lite utöver det vanliga.
Som tar sig tid att skriva en liten lapp med några ord.
Några ord som finns där och peppar när det som bäst behövs.
Tack Johan!



Helgjobb och uppgradering av vår växel.
Det är liksom inte glamourösare än såhär.
Ligga under bordet och fixa med kablar.
Förlåt Jörgen...


Åh så när man som allra mest behöver det och inte ens
på självaste våffeldagen så serverar sambon
våfflor till lunch!
 
Sen åkte sambon iväg till Stockholm på utbildning en vecka.
Det var veckan när vi hade tre större störningar i telefonin
och diskmaskinen var sönder. Men det var också
veckan när jag en kväll tog en stund i absolut tysthet
med färsk pasta med chevré, ett glas rött och lite blogg.


Teknikstrul och tekniska konstiga saker var ordet.
Som här. När jag lyckades med konststycket att låsa endast
en av mina två skärmar på jobbet.
I bakgrunden - bästa kollegan som nu jobbar sina sista
dagar innan pension. Shit vad jag kommer att
sakna dig Eva-Lena, jag är så glad att jag fick vara din
kollega de sista fem av dina totalt 47 (!!!) år i "landstinget".



Teknikstrul sa ja va?
Om skärmen ser ut såhär, är det bra? skrev jag på Insta.
Till min glädje ser jag ändå att flera av mina följare förknippar
denna totala katastrof med färgen och #litemerarosa

Jag vet inte om jag nämnde teknikstrul?
Teknikstrul som i när växeln brakar ihop tjugo över åtta
en tisdagkväll och inte är uppe och rullar förrän runt halv fyra
på onsdagsmorgonen. Det är då man behöver en sådan
som på bilden ovan när man slirar in på jobbet runt åttatiden.


Mars bjöd också på sol.
Och på lugna stunder.
Med kaffe.
I favoritglaset.
På uteplatsen.
#litemerarosa


Och så bjöd mars på en bokning av boende.
I Paris.
Några dagar i början av maj.
Måste nästan nypa mig i armen.
Är det sant?
Och hur bokar man bäst boende i Paris?
Sippandes på ett glas rött såklart.

April har redan börjat. Med en rivstart. Men mer om det i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...