fredag 14 april 2017

Att inleda en påsk med Lina

Sedan början av februari har jag sett fram emot påsken. 
Fyra lediga dagar. 
Att kunna sova så länge man vill. 
Hinna storstäda hela huset och bara göra ingenting. 
Träffa vänner och mysa med sambon. 
Och igår var det så dags att inleda påsken 2017. 
På allra bästa sätt dessutom. 
Tillsammans med Lina. 
På Brasserie Bouquet. 
Med bubbel! 

Senast vi var där skapades idéer och troligen historia. Idéer som får ligga till sig och mogna det är vi båda överens om. I stället spenderades gårdagens träff med prat i kvadrat och uppdateringar på djupare delar av våra liv som vi inte tidigare pratat om - ett sätt att komma ännu närmare en redan nära och mycket betydelsefull vän. När dessa ämnen var avhandlade fortsatte vi kvällen några bord längre bort med nyfunna bekanta och intressanta ämnen och diskussioner. Och ett och annat glas bubbel till och en avslutande drink. Eftersom jag inte varit lika förutseende som Lina och laddat upp med Resorb var det med ett tungt huvud jag vaknade upp i morse och jag lämnade inte sängen förrän klockan slog sen lunch. Men att döma av Linas berättelse från gårdagen verkar det inte som att Resorben hjälpte så mycket. Och de där citaten som omnämns kan väl möjligen såhär dagen efter taget ur sitt sammanhang få oss att framstå som totala idioter men för ordningen skull måste de väl ändå dokumenteras.

Servitrisen: - Är ni redo att beställa?
Vi: - Jaaaa ( i kör)
Servitrisen (med huvudet på sned lite medlidsamt): - Jag förstod nästan det...
Avdelningen: Hur desperata verkade vi liksom???!!!

Lina till mig: Det var ju kul att det var du som var ett vrak idag.
Avdelningen: Ja men tack då...

Lina: Ja alla är ju inte lika fertila som vi.
Avdelningen: Öh, det ska nog inte vara mer att dricka nu.

Nu har jag snart spenderat hela långfredagen utan att göra ett dyft. Slösurfat, kollat bloggar och vloggar. Bloggat och handlat mat till kvällen. Vi tänker trotsa vädret och grilla, så det så. Eller vi och vi. Kalla honom gärna Andreas. Imorgon ökar jag tempot, kavlar upp ärmarna och rensar och städar och så tänker jag avsluta dagen med ännu en vän. Vi är bjudna på middag till Johanna och det ser vi fram emot mycket. Jag ska inte klaga. Livet är snällt just nu. Och jag är tacksam för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...