söndag 23 april 2017

"Än är inte det kokta fläsket stekt" - eller helt enkelt lite odling i antågande

"Än är inte det kokta fläsket stekt" sa alltid min pappa. Jag tror inte att han använde uttrycket helt korrekt eftersom jag vid närmare efterforskning insåg att det kokta fläsket faktiskt är stekt när det är en smärre katastrof i antågande.

Istället använde han uttrycket när något förvånade honom riktigt ordentligt. Och det kan jag lova att detta hade gjort, det förvånar till och med mig själv. Bredvid mig här står det ni ser på bilden tillsammans med diverse fröpåsar och på uteplatsen står ett nymonterat litet växthus av mindre format, mer som ett skåp.

Tänkte vänta till nästkommande lördag med själva sådden då jag har för avsikt att de små ska vara en del av händelsen men ska jag var helt ärligt hade jag helst av allt släng mig på arbetet nu med detsamma. Vad är det som händer med mig?

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt! Förstår att du är sugen, det blev jag bara av att titta på din bild, haha... Ändå har jag inte speciellt gröna fingrar.
    Lycka till!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...