lördag 11 februari 2017

Födelsedagshelg i hufvudstaden


I 39-årspresent fick jag av min kära sambo och min älskade vän Johanna ett besök på Cirkus i Stockholm och inte till vilken föreställning som helst utan till The phantom of the opera med min favorit-Peter. Han som jag å det bestämdaste hävdade att jag skulle gifta mig med ända tills han en olycksalig dag i april 2004 kom ut som lagd åt andra hållet en sen kväll med Luuk. Vänner och bekanta hade i ur och skur påpekat det uppenbara som såklart även jag förstod men så länge han inte kommit ut så fanns chansen vidhöll jag. Hade Facebook funnits den där kvällen hade jag troligen haft lika många meddelanden på min tidslinje om Peters avslöjande som jag nu får varje år på min födelsedag. Engagemanget var överväldigande. SMS, samtal och personer i min närmaste omgivning som alla på ett eller annat sätt informerade om den stora nyheten och att ett giftermål därmed var omöjligt. Nåväl. Jag fick gå vidare i livet.



Igår morse hämtade vi upp Johanna och begav oss mot Stockholm. Startade med ett besök på Mall of Scandinavia innan vi drog vidare in till stan och basecamp för vistelsen. Ännu en gång föll valet på Scandic Park. Min avkoppling. Centralt men ändå lite vid sidan av. Lite bubbel på rummet innan piff och middag på Vapiano. Och sedan testade vi Uber. Ett vansinnigt smidigt sätt att boka transport. Taxi - släng dig i väggen!

Att ta en selfie - älskade vän!

Bästa valet! Chevrepizza - perfekt för mig
som inte är förtjust i tomatsås...

Förevigade på Vapiano 💗

Under föreställningen får man inte filma eller fota och hur man än skulle försöka skulle det vara rejält bortslösad kraft att ge sig på att föreviga det. Det upplevs bäst live och herregud vad bra det var! Tårar, skratt och gåshud avlöste varandra i en magisk föreställning. Mentalt utpumpade landade vi på hotellet igen strax innan midnatt och avrundade med ett glas vin i hotellbaren där vi stötte på fler Linköpingsbor. Världen är bra liten!

En god natts sömn senare laddade vi upp med gofrukost innan vi drog med oss Johanna ut till Arlanda för lite flightspotting. Vi var ju liksom tvungna att inviga henne i detta intresse och i min terapi och trots att det var lite kallt så tror jag hon gillade det - lite i alla fall.

Nu har vi just landat hemma och laddar upp för deltävling två i mello men innan det måste jag få visa er onyttigheterna jag hittade på Circle K i Järna när vi stannade för kaffe.

Cruffins! Croissant och muffins i ett!
Kan ju inte bli fel!
Tusen tusen tack Andreas och Johanna för världens bästa födelsedagspresent. Nu får jag vila upp mig en vecka innan jag är mig själv igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...