måndag 2 januari 2017

Lite mera rosa


Det ligger väl lite i tiden att inte avge något nyårslöfte vad jag har förstått. Och inte heller jag avlade något stort löfte vid midnatt årets sista dag. Istället för mål har jag en plan. 2017 ska bli lite mer rosa.

En person som jag tidigare följt via hennes blogg och som jag nu åter hittat fast på Instagram har nyligen varit utomlands. Sedan jag följde henne sist har hon gjort en stor livsstilsförändring, lever hälsosamt och har på köpet såklart tappat en massa kilon vilket inte alls är det viktiga här. Under flera bilder som lades upp under semestern och även på många bilder i övrigt syns hashtagen #sakersomfårmigmåbra och det är lite på det temat som 2017 för mig ska bli #litemerarosa.

Rosa symboliserar för mig glädje. Och glädje det har jag i överflöd och jag har på senare tid också förstått hur viktigt glädje är för mig. Så min plan för 2017 är att fylla livet med lite mera rosa, lite mera glädje. Stort som smått. Och vet ni jag har redan börjat. Jag tjuvstartade till och med den näst sista dagen på 2016 med att bokstavligt talat föra in lite mera rosa i mitt liv i form av den rosa iPhone 7 plus ni ser på bilden ovan. Så länge som jag egentligen har velat ha en rosa iPhone. Men varje gång jag sedan stått där i butiken så har det blivit en svart, eller möjligen en grå. Men inte denna gången. Sen bestämde jag mig också för att gå emot min tidigare åsikt och köpte den större modellen. Själv har jag skrattat lite elakt (förlåt!) åt alla med den större modellen och tyckt att "den borde det ju ingå gymkort till så man orkar bära den". Nu älskar jag min stora rosa telefon, och faktum är att innan denna veckan är slut så inhandlas gymkortet, så det så....

Tvärtemot och inte som alla andra satt vi hemma i mysbyxor i TV-soffan på nyårsafton och spenderade årets sista timmar med Ingvar på Bingolotto och Lasse i Hälsoresan. Vi lyckades med nöd och näppe hålla oss vakna till tolvslaget och kröp tacksamt ner och slöt de blå innan de sista raketerna nått himlavalvet. Istället vaknade vi nyårsdagens morgon utvilade och sugna på lite äventyr och vardagslyx. En timme efter de blå åter var öppnade hade vi packat väska, bokat rum och var på väg till Stockholm och Arlanda för en spontantripp.

På väg... och inte alls så butter som jag ser ut :-)

Ett dygn på Arlanda i en atomsfär vi båda älskar. Frihet i en liten ask. Människor ständigt på språng. På väg mot nya mål och upplevelser. Plan som lyfter och landar. Världen är aldrig så nära och så liten som på en flygplats. På Arlanda strosar vi runt, spanar på människor och plan och bara är. Middag intas på 12:e våningen med utsikt över den längsta av landningsbanorna och igår hade vi turen att den användes för avgående trafik. Och inte bara det, vi hade turen att hamna bordet bredvid en av Andreas stora idoler alla kategorier, Formel1-gurun, Eje Elgh. Härligt att se min sambo inte så lite starstrucked.

Starstrucked med Eje till höger i bild.
Efter god frukost och ytterligare lite spaning på både folk och plan hann vi med en tur till Mall of Scandinavia på vägen hem. Och på tal om att världen är liten. Vem springer jag på där om inte en av mina äldsta bloggvänner Åse. Vi har följt varandras bloggar i snart 10 år. Jag hittade henne då jag började blogga om vikt och hälsa 2007 och sedan dess har båda våra bloggar blivit mer än bara en viktdagbok. Åse har varit med i många av mina Rivstarter och hon har öppet och ärligt på bloggen berättat om tuffa perioder i livet då båda hennes föräldrar hastigt ryckts ifrån henne. Via Rivstarterna har vi även blivit vänner på Facebook och när jag idag ser ett välbekant ansikte skymta förbi är jag inte sen att skicka ett meddelande på Messenger för att höra om jag kan ha sett rätt. Och jajamensan, vi strålade samman för en träff IRL och det var så himla härligt och fantastiskt märkligt att träffa en person jag vet så mycket om och har "känt" så länge men aldrig träffat förr. Tack och lov tyckte hon det var lika kul att ses verkar det som då hon redan har hunnit berätta om det på sin blogg. Ytterligare en lite mer rosa sak. Jag är glad att jag vågade ta chansen till det personliga mötet. Livet är fullt av oförutsedda saker som ger glädje.


Imorgon fortsätter jag enligt plan och spenderar kvällen i frisörstolen hos min kära Lotta på Ahead och sen får jag ha mina små hjärtan hos mig hela två lediga dagar. Och det mina vänner är glädjen i sin allra renaste form.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...