måndag 9 januari 2017

Lite mera rosa 1949 m ö h

Om elva (!!) dagar drar vi till Gran Canaria på semester. Oj så skönt det ska bli. Vädergudarna ser ut att ge bättre och bättre väder allt eftersom dagarna går och jag följer prognosen på yr.no med stor entusiasm.

Men denna resan blir det inte enbart slappande. För en tid sedan halkade jag av en slump in på ett program av Landgång i svtplay. I just det avsnittet besteg programledaren Anne Lundberg Afrikas högsta berg Kilimanjaro och jag satt som trollbunden i 59 minuter. När programmet var slut fanns det ingen tvekan, jag ska också bestiga Kilimanjaro. Sedan dess har jag sett programmet ytterligare två gånger och när jag nu googlade fram länken för att kunna tipsa er så blev jag sugen på att kolla igen, vem vet - jag har inget planerat ikväll.

Jag är inte dummare än att jag förstår att det krävs noggrann förberedelse för detta, Kilimanjaro är trots allt 5895 meter högt. Men man måste ju börja någonstans. Och den rosa tröja ni ser på bilden ovan som jag shoppade idag och tänker packa med mig i väskan till Gran Canaria ska bäras på min första förberedelsevandring. En av dagarna på semestern ska vi nämligen vandra Camino de la Plata, även kallad Silverleden, upp till Gran Canarias högsta punkt Pico de las Nieves på 1949 meters höjd.

Det ska bli så galet spännande och säkert skitjobbigt - håll nu tummarna för bra väder och fin utsikt från toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...