måndag 16 januari 2017

Drive-in till ohälsohetsen


Magsjukan kom på besök i helgen. Två har däckat hittills. Håll nu tummarna att jag klarar mig.

Men nu skulle detta inlägg inte alls handla om magsjuka. Enda anledningen att jag berättade det var att jag skulle förklara hur det kom sig att ni för en liten stund sedan kunde hitta mig i en drive-in-kö på McDonalds. Nog för att El Maco är en av mina stora svagheter och att den är på tillfälligt besök just nu men nej då, jag har inte fallit ur de goda vanorna.

Men sambon som legat däckad och levt på juice och soppa och precis börjat kunna äta fick önska sig precis vad han ville och när en cheeseburgare stod på önskelistan åkte jag.

När jag rullade ut från utfarten till drive-in-kön slog det mig som en blixt från klar himmel hur vansinnigt det är att vi har förenklat det för oss så till den milda grad.
Det tog mig mindre än en och en halv minut att med bil köra fram till en talande pulpet vilken jag gav min beställning, innan jag fortsatte fram några få meter till lucka nummer ett och betalade för att sedan rulla vidare till lucka nummer två och i princip i farten få min beställning i en liten påse.

 Vi ser inte bara till att denna ohälsosamma mat finns lätt tillgänglig i vart och vartannat kvarter och gathörn. Vi ser dessutom till att vi inte behöver röra oss mer än nödvändigt för att få tag i maten. Vi är bra uppfinningsrika i det 21:a århundradet eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...