tisdag 3 januari 2017

Den rosa kräksjukan?

Borde jag inte ha lärt mig vid det här laget att jag inte ska sia om att jag kommer att sitta i frisörstolen hos Lotta. Jag tror att det kan vara över ett år sedan jag var där sist och när jag så till slut har fått den så kallade ändan ur vagnen och bokat tid som ikväll då vill ödet annorlunda. Tidigt i morse vaknade jag av informationen att mitt stora hjärta drabbats av vinterns eget helvete, eller i alla fall en variant av den. Och för att underlätta för den andra mamman som därmed inte fått mycket sömn den gångna natten och som ska ut och resa imorgon så kom självklart barnen till oss en dag tidigare och klipptiden är ombokad. Tänker dock inte säga till när. Men watch out - det kommer före och efterbilder när det väl är avklarat för att lura ödet lite.

Så hur gör man kräksjukan rosa då? Jo man ser fram emot lite extratid med de små och ignorerar det faktum att det kan vara den lilles tur i natt. Fokuserar på att det troligen är över nu och att vi imorgon får en härlig dag i snön. Tror ni att jag får i dem nån frukost när de ser vad som står och väntar i hallen imorgon bitti?


Men innan dess tänker jag nu efter en mysig kväll sjunka ner i soffan med tidningen som min älskade sambo kom hem till mig med när han kom från affären för en stund sedan. Det är kärlek det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...