måndag 5 december 2016

Jag ger er: Det bästa sen Peter Stormare

Magnus Carlsson (alltså han från Weeping willows ingen annan)!
Visste ni om att han bidragit med det bästa sen Peter Stormare?
Hur går det ihop tänker du - jo jag ska förklara.

Så mycket bättre-säsongen är över. Den riktiga säsongen om jag får kalla det så. Och tvärtemot Markus Larsson på Aftonbladet, som jag väl i och för sig aldrig brukar hålla med, så tycker jag att denna säsongen är en av de allra allra bästa. Inte bara för tolkningarna utan också för de medverkandes personligheter. De flesta har ju faktiskt "kommit ut" som riktigt humoristiska personer. För mig personligen är det en som sticker ut lite extra och det är då Magnus Carlsson som på sitt alldeles eget sätt och som det verkar helt ovetandes om det själv, är en riktig komiker. 

Ta dig två minuter och se på detta underbara klipp från när Magnus på Little Jinders dag besöker spåkvinnan Yolanda - den tredje.



Helt underbart. Men hur hänger detta ihop med Peter Stormare? Jo. För några år sedan var Peter med i SVT-produktionen Stjärnorna på slottet. Personligen hade jag väldigt liten relation till Peter Stormare. Han brukar inte spela i den typen av filmer eller serier som jag ser på. Men döm om min förvåning när även han kommer ut som en riktig komiker. Detta är ett måste att se om du inte redan gjort det. Peter Stormare berättar helt ödmjukt om hur allting började och hur han på fullaste allvar trodde att han skulle bli rektor på Dramaten. Detta är tolv minuter du inte kommer att ångra.



Ett gott skratt förlänger som bekant livet - hoppas jag kunde bidra med några skratt idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...