fredag 2 december 2016

Att summera en november...

Tjugonio av trehundrasextiofem återstår och det har blivit dags att summera den elfte av de tolv. Det som tog sin början med en kort sammanfattning av januari fortsatte sedan månad för månad under det gångna 2016 och när jag inom dryga fyra veckor ska summera inte bara december utan även hela året blir det en utmaning att berätta något om det som inte redan sagts. Det har blivit en tradition att titta tillbaka och i ord och bild sammanfatta. I år får jag försöka mig på ett annat sätt att göra det på.

Men utan att nu gå händelserna i förväg har jag en november att sammanfatta.


Månaden började med en kritisk driftsättning som vi fått tveksamma förutsättningar att lyckas med. Men är det inte just i dessa lägen som det går som allra allra bäst. Då man ger allt för att lyckas och visa att ingenting är omöjligt. Med hårt slit och otroligt stöd från så otroligt många lyckades vi med bravur och firade med god mat och lite vin och med ett nytt paraply som kan beskådas ovan.

Firandet fortsatte med (nästan) ledig fredag och en tur till Stockholm för lite avkoppling. Konceptet är enkelt. Övernattning på Scandic Park, lunch på Vapiano, slapp i favoritfåtöljen på hotellet, drink på Nybrogatan 38 och käk på Koh Phangan. 

På Nybrogatan 38 - favorithakens favorithak.

Veckan som följde innebar en massa härliga dagar med de små och avslutades med den första snön
redan i början av november. I mitten av november infaller den årliga födelsedagen för undertecknad. Detta året den sista som trettio-någonting. Jag kan inte säga att jag har någon fyrtioårskris eller att jag tycker det ska bli jobbigt att fylla fyrtio men när jag gick upp för trappen kvällen innan min dag funderade jag lite på hur det kommer att kännas nästa år vid samma tidpunkt. Jag lovar mig själv att nyttja mitt 40:e år och leva fullt ut på alla sätt. Jag har redan börjat. 

Födelsedagen började med pannkakstårta och paket på sängen tillsammans med Andreas och barnen. Fortsatte med arbetsdag som vanligt och avslutades med besök av Johanna och Noah och present i form av en Stockholmsvistelse i februari toppat med besök på Phantom of the opera på Cirkus. Man tackar!

Två dagar efter födelsedagen var det dags för lite egotid med ovan nämnda Johanna. Sushi, vin, ostbågar och kladdkaka stod på menyn en helt vanlig fredag. En riktigt slapp helg följde, Vinterstudion och inte många steg från sängen den ena dagen och jobb, motion och pyssel andra dagen. Det kallas balans i livet!

Det kan också kallas lugnet före stormen eller i alla fall slappandet före dagarna som gått i 180. Dagarna då sambon åkte till Stockholm och hon som blev hemma lyxade till det med bubbel och smörgåstårta. Dagarna när hon som lyxade till det flängde iväg på föreläsning i grannstaden följt av konsertbesök för sambon. Som följdes av små hjärtan en hel helg. En hel helg som fylls av badhusbesök, adventspyntande och saffransbullebak.

Undertecknad vaknade sedan första dagen på sista veckan i november med ögoninflammation och tokförkylning. En arbetsdag på distans avslutades med en tågresa till Göteborg.


Månaden avslutades sedan med två mycket inspirerande dagars utbildning men inte bara det utan även med ett kärt återseende. Han som varit saknad. Han som kom tillbaka. Äntligen fick jag krama om honom. Äntligen fick jag bli lite arg. Äntligen fick jag fråga. Äntligen fick jag försöka förstå.

Med ögoninflammation och en älskad systerson!
December är redan påbörjad. Förutom ytterligare en utbildning, denna gången i Stockholm, lillemans treårsdag, julafton, gympauppvisningar, en och annan jobbtimme och välbehövlig catch-up med Lina tänkte jag fundera ut hur tusan jag ska kunna summera 2016 på ett kreativt sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...