fredag 30 december 2016

Att summera en december - i bilder

När de mesta orden som formas i mitt huvud just nu används för att sammanfatta hela det gångna året ger jag iPhönens album möjlighet att sammanfatta månaden som just passerat i bilder och såhär har det sett ut...
Lagom till helgen däckade jag fullständigt och beskådade
de två ljusen i adventsljusstaken genom kökshandduken jag
hade över huvudet medan jag ångbadade bort min massiva
bihåleinflammation. Med tveksamt resultat.
Ångbadet alltså...
Och så en hejdundrande massa beröm och kärlek till min
sambo som serverar lyxmiddag till sjuklingen. 

Jag piggade på mig lagom till helgen när de små kom.
Medan Vic hängde med kompis stora delen av helgen fixade
jag och B - bland annat i köket. Här lagades bananpannkakor.
Hittade ett tjusigt recept på nätet med bild och allt.
Ni kan väl gissa vilken bild som visar vår variant...

I övrigt bestod helgen av legobygge, blåbärssconesbak
(som blev bra mycket bättre än bananpannkakorna)
granklädning och massor av mys.
December är också månaden
då jag fick besök av Pikachu
på jobbet...
Men framför allt är det ju såklart månaden då vår lilla
guldklimp fyller år. Denna gången tre och eftersom det
mesta redan har sagts här så visualiserar jag kvällens
firande med en bild på Andreas och mormor som med
gemensamma krafter byggde ihop födelsedagsbarnets
Playmobilstall.
Dagen efter var det dags för årets stora tillställning.
SEB:s julfest.
Tillsammans med Anna och Therese intog vi Pinchos
där vi också fångade upp Annas bättre hälft Fredrik.
En lugn helg passerade innan
de små åter var här igen för att
spendera de sista dagarna innan jul.
Den vistelsen avslutades sedan
med orsaken till ovanstående
hälsning som publicerades på
Instagram på självaste julafton
och som jag berättat mer om här.
Efterlängtad date med Lina fick
ställas in och av julmaten slank
inte mer än en potatis ner i min mage
...

På annandagen passerades ytterligare en årsdag.
Den tolfte i ordningen och orden räcker fortfarande inte till
trots att jag försökt några gånger tidigare.

Ännu återstår drygt 24 timmar av ett 2016 som kommer att gå till historien som ganska innehållsrikt, turbulent men till slut ändå ganska fantastiskt. Jag låter december summeras här och nu och sparar de avslutande orden om de sista skälvande minuterna av året som gått till morgondagens eller kanske snarare övermorgondagens års-sammanfattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...