söndag 6 november 2016

Om Gran Canaria i januari




Gud vet hur han hittade detta place min kära sambo men Baobab Lopesan Resort på Gran Canaria - here we come!
På morgonen fredagen den 20 januari 2017 sitter vi på planet som ska flyga oss de nästan sex timmarna (hua) till den tredje största av de Kanariska öarna.
En gång förut har jag varit på Kanarieöarna, även då på Gran Canaria. Året var 2001 och månaden december. Jag och en kollega från krogen tog en ospec och drog.
Enda gången jag åkt ospecificerat och enda gången jag inte åkt med Ving.

Jag föll inte för Gran Canaria och hade nog inte tänkt återvända men jag ska ge det en chans till. Och att döma av alla reaktioner jag fått på sociala medier och alla recensioner jag hittat på nätet kommer vi inte att bli besvikna på detta afrika-inspirerade ställe.

Nedräkningen kan börja!

1 kommentar:

  1. Jag och maken är på Gran Canaria just i denna stund. Gick för några timmar sen längst en gata i Meloneras och jag säger "vilket enormt komplex till hotell det där är" och sen grunnar vi vidare på hur många det krävs för att driva ett sånt där hotell.

    Sen kommer jag hem till vårt boende och loggar in på Bloglovin och ser ditt inlägg, klickar på länken och det är just det hotellet ni ska till.

    Vad är oddsen för det? =)

    Mina bästa tips är att gå på utomhusbion i Meloneras, Moonlight cinema. Det var det vi var och gjorde i kväll, otroligt mysigt att sitta under bar himmel i en soffa för två och mysa under en filt när det blivit kväller. De serverar enklare mat, snacks och drinkar direkt till där man sitter.

    Andra tipset är att boka ett bord på restaurangen Samsara, ligger också i Meloneras. Otroligt god mat och en vansinnigt speciellt dekorerad/möblerad restaurang. Överallt finns saker att titta på. Vi var där igår. Man måste boka bord dock, de nämnde förra gången vi var där att de öppnar varje kväll fullbokade och har gjort de senaste åren.

    Ha en underbar semester såsmåningom!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...