lördag 12 november 2016

En liten del av den stora helheten


Lördagen har till stor del spenderats i ett mörkt rum under täcket, med huvudvärk. Det blir så ibland. När jag under eftermiddagen tog mig upp ur dvalan snörade jag på mig vandringsskorna för en kortare promenad. I blixthalkan blev det inga långa sträckor.

Några hundra meter från oss har man färdigställt ett nytt bostadsområde, eller rättare sagt förberett för att bygga ett nytt område. Gator, cykelvägar och lyktstolpar finns på plats och längs med de blivande tomterna är det markerat vem som ska bygga sitt nya boende på just den platsen. Det är lite som en spökstad med dessa färdiga gator utan byggnader. Solen går ner bakom mig och färgar himlen i magiska färger. Framför mig är månen snart full och tronar lågt ner på den molnfria kvällshimlen. Ett plan korsar himlen 9500 meter över mitt huvud. Det är på väg från Paris till Tokyo.

En stund på jorden när man känner sig så liten i en stor värld. Som en del i ett sammanhang som inte går att greppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...