lördag 8 oktober 2016

Att gå över ån efter vatten eller så...


Jag är ingen mulle direkt. Men idag skulle jag göra mig till och ta med mig sambo och knottar ut i skogen för lite frisk luft, lek och lunch. Andreas fixade lunchen och jag stojjade med att få på barnen (och mig!) tillräckligt med kläder för att inte frysa halvt ihjäl i höststormen. Vi baxade in oss i bilen och begav oss mot målet - en liten skog i närheten av Sturefors där jag varit vid ett tillfälle tidigare. När bilen rullat ungefär tre och en halv meter började tugget i baksätet. När e vi framme? Var ska vi? Hur lååååångt ska vi åka? Jag e vaaaaaarm! Och sen... Måste vi åka bil till skogen?
Bra fråga egentligen.
Efter en liten stunds letande efter den där skogen och den där braiga platsen att parkera på som jag varit vid tidigare gjorde vi om och begav oss hemåt igen för att åka till en skog som ligger nära hemma men ändå en bit bort. Väl där börjar tugget i baksätet igen. Varför ska vi till denhäääär skogen? Skogen vid skolan är mycket roligare. Varför gick vi inte bara diiiit?
Skogen vid skolan.
Skogen på andra sidan grannhusen.
Skogen 50 meter hemifrån.
Sagt och gjort.
Snacka om att gå över ån efter vatten.
Falukorvsmacka och varm choklad smakar minst lika gott nära som långt bort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...