söndag 11 september 2016

Den perfekta söndagen

Badbilder - njae.
Men en bild från mellis efteråt.

För exakt två veckor sedan idag hade jag (och vi) verkligen den perfekta söndagen. Barnen var här och vi vaknade ganska sent för att vara vi efter en lite senare kväll än vanligt på stadsfesten dagen innan. Vi tog det lugnt, kollade lite barnprogram uppkrupna i sängen och åt sedan frukost och planerade dagens begivenheter. När lilla V:s högsta önskan för dagen dissades av undertecknad mamma (nej, man kan inte åka till Leos lekland varje helg) bestämdes istället att aktiviteten på andra plats skulle bli söndagseftermiddagens aktivitet. Sagt och gjort. Vi åkte till simhallen och spenderade några härliga timmar i plurret innan det var dags för de små att åka hem till den andra mamman.



För exakt en vecka sedan hade jag förresten den perfekta söndagen. Efter en lat lördag vaknade jag upp med kroppen full av energi. Började med att skriva en to do-lista med dagens måsten, en kopp kaffe på det och lite frukost senare så satte jag fart. Storstädade hela huset medan Andreas var och veckohandlade. Betade av lite mail och måsten till lunch, och inte vilken lunch som helst - våffel-lunch. Och äter man våfflor en eller max två gånger om året då kan man unna sig favorit-toppingen, vispad grädde och riven Marabou mjölkchoklad. Matade sen tvättmaskinen med mer av tvätten som samlats i korgen, till och med det där som legat där alldeles för länge. När Formel1-loppet blev för trist att till och med blogga till blev gräset klippt. Och medan Andreas svängde ihop middagen tog jag mig en PW i ljuvliga höstfärger. Efter middagen avnjöts sedan Kristallen på TV men också via sociala medier. Två olika Annor. två olika vinklar men båda lika underhållande. En perfekt söndag helt enkelt.



För exakt sex timmar sedan började så världens bästa söndag. Efter veckans krassliga dagar är sömnen i fas och jag vaknade strax efter 6. Smög upp och lät min kära sjukling till sambo sova kvar. Gjorde en kopp kaffe, slog mig ner under en filt i soffan med datorn i högsta hugg. På TV:n avlöste den ena 90-tals-sitcomen den andra innan jag sedan fick sällskap av Ebba med gäster som mindes dagen för 15 år sedan varvat med lite lättsammare ämnen. På resten av dagens schema står - ingenting - om jag inte får ett infall och känner för att göra något speciellt. Världens mest perfekta söndag idag också helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Jag har haft den perfekta söndagen idag! Jag har inte gjort ett skit. Eller ja, en tripp till Tornby men det var bara kul. Stressat flera söndagar i rad så idag njöt jag av att vara helt ledig. Inga tider att passa och inga måsten.

    SvaraRadera
  2. Vart tog det utlovade Lasse-inlägget vägen? 😜

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...