lördag 3 september 2016

Att summera en augusti


Det blev en alldeles alldeles fantastiskt augustimånad 2016. Månaden det vände på så många olika sätt. Månaden började med Pokémon. Det jag hittills å det bestämdast hade hållit mig ifrån fick jag sätta mig in i när Vic fick egen telefon och började jaga. Innan Malmöresa möttes vi upp i stan och Trädgårdsföreningen med den andra mamman för lite jakt... Frågan är bara vem det var som jagade ;-)


Dagen efter den jakten åkte vi till Malmö för mer jakt och Sommarlov mitt stora hjärta och jag. Härlig timmar men helt utpumpad sov jag tolv timmar när jag kom hem och sen spenderade jag en hel dag i favoritfåtöljen. Sedan drog vi på spontantripp till Stockholm sista semesterveckan och första veckan tillbaka på jobbet fick en grand finale med den stora sexårsdagen. Det har jag ju redan hunnit berätta om. Utöver det som redan berättats bjöd också den första veckan efter semestern på en sista sak. Den sista Onicon. Och sambon har nu varit både snus och låtsas-snusfri i två veckor. Grymt jobbat älskling! Veckan avslutades med den snusfrie på Mörners för en Ceasarsallad. Den bästa i staden.

Sambon är där...
Bakom Pokemon ;-)

Augustivecka nummer fyra inleddes med lite föräldrautbildning (?!) Sol och värme återkom och onsdagen tog vi en spontan-AW som inleddes på Ledgends fortsatte på mysiga Johannes innergård och avslutades med käk och vansinnigt goda drinkar på Pinchos. Dagen efter kom det stora hjärtat hit en dag tidigare än beräknat och sedan låg hela helgen framför oss. Fredagen kändes tung. Kropp och knopp var av någon anledning i uppror. Det var timmarna innan det vände. Timmarna innan den magiska bilden som detta inlägg startar med. Timmarna innan helgen som innehöll följande:

Jag och lilleman hämtar storasyster på skolan.

Innan dagen fortsatte med sommarens sista vattenlek.
Här med telecom-tema.
Härliga timehop påminde om att åren går...
Barnen blir äldre. Men inte mamman...
I övrigt innehöll helgen kompislek och syskonmys.
Och besök på stadsfesten och tivolit. Till det
lite besök på simhallen som inte förevigas i bild.



När barnen lämnats till den andra mamman satte jag mig ner och läste mailet som kommit under söndagen. Mailet som jag visste skulle framkalla tårar och som jag därför valde att läsa när lugnet lagt sig. Mailet från han som varit innehavare till det där numret som jag så innerligt önskat jag kunde nå. Efterlängtade ord. Ett svar så hett önskat. Då spelar inget någon roll. Vem bryr sig om orsaken till att du varit borta när jag vet att jag snart kan få se dig. Vem bryr sig om vad du tänkte när du gav dig av när jag får svar på de bokstäver jag formar till ord och skickar till dig. Älskade Robin. Jag är så innerligt glad att du valde att komma hem igen. Inget annat är viktigt.


Och precis som tankarna gick när allt var nytt och obegripligt.
Precis så känns det nu.
Frågorna får svar när tiden fått ha sin gilla gång.




Nu börjar hösten, och den ska bli den bästa i mannaminne!
NU har jag landat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...