lördag 2 juli 2016

Jag är inte Zlatan


"For me it is all about looking forward, not back" skriver Zlatan på sin officiella Facebook-sida.
Säga vad man vill om Zlatan, men han kan det där med att marknadsföra sig själv. 
Har ni sett epilogen? När han åker från Paris till Malmö och hänger upp sin tröja i Rosengård.
Magiskt.


Jag är en sån som älskar Zlatan - om det nu inte framgått redan.
Men jag är inte som Zlatan.

Jag gillar att dagligen få upp minnen från åren som gått via Timehop och att minnas tillbaka.
Den appen har till och med hoppat upp på förstaplatsen av appar jag tittar på direkt jag vaknar på morgonen. För några dagar sedan var det nio år sedan mitt intåg på Facebook och de allra flesta dagar har jag ett eller flera minnen från alla de nio åren som gått sedan dess. 
Inte alla uppdateringar är så värst matiga, inte så värst välskrivna eller intressanta heller och absolut inte ett inlägg jag skulle skriva i dag, men jag kan ändå ofta dra mig till minnes mer av den där dagen än vad en kort liten mening säger.
Vid närmare eftertanke tror jag att en av de främsta anledningarna att jag "hänger på" sociala medier som FB, Instagram och även här på bloggen är just för min egen skull. Det är mitt sätt att dokumentera mitt liv. För mig själv och för den som vill läsa.

Sååå. Den sista dagen i juni har sett ut som följer de senaste åtta åren. Tydligen hade jag inte så mycket att delge från år 2011.

2015 - Barnen och jag på besök på jobbet för
lite lunch. Undrar vad Vic tycker är intressantast.
Tobbe eller telefonen?
2014 - Semestern började i regnets tecken
och jag passade på att summera året som gick
ett halvår för sent. Detta var förvisso dagen innan.
Dagen efter skrev min bästa Bella om det på sin FB.
Och ja - två år senare är hon fortfarande den mest
driftiga kvinna jag känner.
2013 - Vi var på semester (del ett) på Orust.
Ljuvliga dagar.
Fantastiska vyer.
Som balsam för själen.
Jag skulle gärna återvända.

2012 - kortsemester i Karlshamn med
dåvarande svärfar, Gissan och Patrik.
Vic blev sjuk
men vi hade mysigt ändå.
Resan minns jag mest för att ett beslut
togs som avgjort allt som är min
verklighet idag.
2010 - på besök i hemstaden.
Passade på att använda FB för att träffa gamla vänner.
Och det funkade...

2009 - vi bodde fortfarande i Malmö.
Jag minns att jag var gräsänka.
Frugan i Sthlm.
Och jag tävlade visst med mig
själv om hur många inlägg
man kan skriva om en vattenläcka.

2008 - och dagen för att titta på Sex and the city-filmen.
Den dagen går inte att glömma trots en ganska innehållslös
uppdatering.

2007  - AW på St Gertruds i Malmö.
Gamla och nya vänner tillsammans.
Vänner jag fortfarande har kontakt med.
Vänner jag saknar.
Härliga minnen.

Kanske skulle tipsa den där Ibrahimovic om Timehop. Han har lite att lära :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...