torsdag 16 juni 2016

Just nu kan du inte nå det önskade numret...


Otaliga gånger de senaste två och en halv veckorna har jag ringt numret. 
Varje gång har jag mötts av samma besked. 
"Just nu kan du inte nå det önskade numret".

Om ni bara kunde ana vad jag önskar att jag kunde nå det önskade numret.

Numret tillhör min Robin. Min systers son.
Som den sladdis jag är, är han tre år äldre än mig.
Vi har följts åt genom åren och alltid hållit fast vid vår vänskap.
Genom glädje och sorg, vått och torrt.
Den går inte att beskriva.
Vi förstår varandra.
Vi har något speciellt.

På mors dag i år ringde du din mor, min syster, och pratade en stund.
Berättade vart du var på väg.
Det du berättade var inte helt sant.

Du hade kanske bestämt dig. 
Du skulle nog någon annanstans.

Vi förstår varandra.
Och jag förstår nu att du ville någon annanstans.
Jag hoppas att du läser detta.
Jag hoppas du förstår att du alltid har en plats här.
Jag hoppas du förstår att jag, dina barn och din närmaste familj vill att du ska komma hem.
Vill att du ska ge ett livstecken ifrån dig.
Vill att du ska må bra!

Vi älskar dig.
Jag älskar dig.
Robin - kom hem!


Robin, min älskade systerson, är försvunnen sedan några veckor tillbaka.
Han är efterlyst via Missing people. Mer info finns just där.
Vi är många som är oroliga.
Vi är några som förstår.
Vi vill att du hör av dig.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...