lördag 11 juni 2016

Att summera en maj...

Lika kallt som april avslutades, lika varmt började maj.
Mängder med härliga, lediga och varma timmar spenderades med mina små liv under Kristi himmelsfärdshelgen


Vi passade på att uppgradera aktivitetsmöjligheterna i trädgården med bland annat en basketkorg. Vattenspridaren avnjöts både med och utan paraply, poolen fylldes för första gången och iskaffet avnjöts på uteplatsen.

Mitt i långledigheten bytte vi Östergötland mot Västmanland och hälsade på Andreas syster med familj och blev bjudna till ett sagolikt grillkalas.


Andreas syster Jessica som syns plåta maten "helt spontant" på bilden längst upp till vänster här ovan är för övrigt en riktig inspirationskälla för en viktpendlare som mig. Eller vad säger ni om hennes presentation på Instagramkontot?




Följer ni henne på Instagram får ni hänga med på både träning i vardagen såväl som träningsresor med Lofsangruppen i Thailand. Och jag har förmånen att få följa detta på nära håll och inte bara på IG. Vi är alla olika och precis som henne kommer jag aldrig att bli. Men om jag bara kan inspireras en liten promille så skulle det sitta fint.

Men säg den lycka som varar för evigt. Mitt under vistelsen i Arboga sa kroppen ifrån och det har jag ju redan berätta om här. I två och en halv vecka var jag mer eller mindre helt utslagen. Två och en halv vecka av 2016 som jag gärna raderar ur minnet och kalendern.

Energi fick jag tillbaka lagom för att kunna fira en 30-åring och inte vilken som helst. Mot slutet av maj inföll den stora dagen och min kära sambo lämnade de 20-nånting och uppnådde en respektabel ålder. Jag och barnen firade honom med pannkakstårta på sängen.


Dagen efter styrde vi kosan mot Stockholm, Arlanda och vidare mot Rhodos och resten av den historien och de sista dagarna och timmarna av maj är redan berättade här

Juni har redan startat och en tredjedel är ju faktiskt avklarad. Det har ju visat sig vara lite av en förbannelse att sia om vad månaden ska ha att erbjuda men jag ger blanka tusan i det. Juni kommer att bli en månad rik på socialt liv och möten med flera av mina närmaste vänner - punkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...