tisdag 10 maj 2016

"Man måste liva upp denhär pyjamasen lite"


Igår träffade jag Karin. 
Hon fick mig osökt att tänka på Renata Chlumskas mantra
"Don´t forget to have fun along the way".
Karin arbetar som sjuksköterska på akuten här på Universitetssjukhuset i Linköping. 
Trots en stressig arbetsmiljö och tunga arbetsuppgifter fanns en otrolig närhet till skratt.
Jag funderade lite över detaljerna i hennes "uniform".

Istället för den vanliga upphandlade genomskinliga korthållaren till e-tjänstekortet som alla vi andra 13 000 anställda bär omkring det i hade hon en cerise version. Tofflorna matchade i färgen perfekt. Det i vanliga fall blåa etuiet för pennor och noteringar i bröstfickan var utbytt och runt halsen vilade det rosa stetoskopet.

Innan jag lämnade rummet bad jag att få ta en bild på korthållaren och uppmärksammade de genomtänkta detaljerna i hennes outfit.
Hon log mot mig, poserade värdigt en catwalk och sa:
"Man måste ju liva upp denhär pyjamasen lite".

Word!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...