tisdag 12 april 2016

Fem år läggs till handlingarna - fem nya tar sin början


Om 47 dagar njuter jag av en förhoppningsvis lite varmare kvällning i vår bungalow på Rhodos. Och inför den resan behövs ett nytt pass. Senast det begav sig, för nästan fem år sedan, byttes passet ut med anledning av ett namnbyte. Fem år senare har passet följt med mig på sammanlagt tre utlandsvistelser. Mallis i juni 2011, Turkiet i september 2012 och så slutligen Mallis i september 2015. Det är en kittlande tanke att spekulera i var det nya passet som nu är under tillverkning kommer att hänga med mig till för platser. Får jag drömma? Då har jag inom de närmaste fem åren, utöver Rhodos, besökt Barcelona, Rom, Frankrike och Spanien på en lååång vandring, New York och kanske kanske kanske hinner jag även till Thailand. Det finns så mycket att se fram emot.

1 kommentar:

  1. Sol och värme kan man inte få för mycket av som boende på dessa breddgrader. Skönt att ha en resa att se fram emot.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...