lördag 2 april 2016

Att summera en mars...

Vänner och välmående var orden för mars när februari just hade avslutats. Trettioen dagar senare måste jag konstatera att det känns som en lång månad och jag behöver titta igenom bilderna i iPhönen för att ens minnas allt som hände...

Mars började med att den andra mamman packade väskan och åkte till drömresemålet London och mina små hjärtan fick vara lite extra länge hos mig. Det blev myshelg med biblioteksbesök, shopping på stan och en mycket lycklig tjej som fick "guldscannern" på Signalen. Mars månad var också månaden en uppsägningsblankett hämtades, fylldes i och lämnades in på det stora hjärtats förskola. I snart fem år har vi haft förmånen att lämna henne till underbar omsorg varje dag. Fem år som syns om man jämför det första fotot som satt på backen i kapprummet med det som sitter där nu. Vilken tur att inte bilden på föräldrarna behöver uppdateras varje år också...


Andra lördagen i mars stod arbete på schemat. Stor växeluppgradering och stor påverkan på sjukvården i hela Östergötland, det gick lyckligtvis bra och som planerat och jag kunde (efter en liten tupplur) bänka mig i soffan för att se Frans ta hem hela tjottabalongen.

Om jag ska hitta någon form av "vänner-tid" i kalendern för mars så får barnen stå för det, för de har hängt med kompisar men inte jag. Inte förrän sista helgen när vi fick äran att fira min älskade vän Anna på 40-årsdagen. Solen sken i Kaga, som sig bör på Annas dag.

Påsken spenderades i Arboga med långpromenad, god mat, trevligt sällskap och hemtagande av den lilla "pluttebilen" som V har bestämt sig för att kalla den till Andreas stora förtret.


Det blev kanske inte så mycket vänner och så mycket välmående som jag hade tänkt mig i mars. April tänker jag låta bli precis som den blir så får vi se vad jag får summera när maj står för dörren

Jag börjar med att åka och hämta min älskade vän Johanna för lite vin och mat medan sambon får hänga i soffan, kolla Formel 1, El classico och bli av med sitt snusbehov. Önska honom lycka till. Han är grym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...