måndag 21 mars 2016

Om att äta glass mitt i natten

Kroppen strejkade i lördags. Sa ifrån. Ville inte att jag skulle städa. Ville inte att jag skulle tvätta. Ville inte att jag skulle göra några måsten alls. Ville med nöd och näppe att jag skulle gå ur sängen. Inte förrän runt halv fyra med undantag för en liten frukost runt lunch.

Idag har det varit annorlunda. Kroppen har varit pigg. Den har städat, den har tvättat, den har gjort en massa måsten och den har följt med det stora hjärtat till simskolan. Och så somnade den runt 22-tiden efter en liten stund på spikmattan. För att sedan några minuter senare vakna och inte vilja somna om. Alls.

Jag har ägnat den senaste halvtimmen åt att fundera på om det kan vara något jag åt eller drack sent som kan ha gett mig en liten sockerkick. Och när jag tänkte så kom jag att tänka på glass. Och det lilla paketet som står (läs: stod) i frysen. Och när jag nu ändå inte kan sova så kan jag ju lika gärna äta den där glassen eller hur?

Så nu sitter jag här 02:35. Klockan ringer om tre timmar och jag äter glass. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...