måndag 15 februari 2016

Nu får det va nog!



Onsdag för tre veckor sen kände jag hur febern började krypa på mig. Jag stålsatte mig hela eftermiddagen på jobbet och åkte och hämtade mina små hjärtan på förskolan. Minstingen satt ovanligt slö i frökens knä när jag kom in och jag undrade om han var hängig men hon försäkrade att de bara läst boken om Babblarna femton gånger och att allt var okej. En kort promenad hem till J, lite lek på rummet, en snabb koll på tempen - min egen - men jag inbillade mig tydligen bara för den låg på 37,2. En stund senare när det var dags för blöjbyte på B tyckte jag han kändes orimligt varm och en koll på hans temp visade 39,7. Sen steg min temp också snabbt och lilleman somnade i mitt knä. J kom hem och tog över, själv åkte jag raka vägen hem och däckade några dagar.

En vecka senare med dagar fyllda av sjukdom och VAB skulle så B äntligen gå till dagis igen efter en ihållande hög feber. En dag hann han gå innan Vic vaknar mitt i natten - magsjuk! Och så var det dags för VAB och båda barnen hemma igen. Nästan en vecka senare när de små hjärtana var hos mig över natten då J var i Stockholm kom ett SMS. J var på väg hem tidigare. Magsjuk. På ett tåg mellan Stockholm och Linköping. Hon hämtades på stationen och försågs med blåbärssoppa och barnen stannade några extra nätter hos mig för att se det positiva i det trista.

Så hinner då J lagom bli frisk och symptomfri och barnen åker från mig - när SMS:et kommer mitt i natten. B är magsjuk. Detta var i lördags. Om några timmar har han varit symptomfri i 48 timmar. Håll nu tummarna att det är över!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...