torsdag 4 februari 2016

Jag packar en väska

Jag packar en väska. Förbereder för ett natt i annan stad. En natt på hotell. En natt med många timmars sömn. En natt med en helt annan innebörd än för några månader sedan.

De där många timmarnas sömn. Det trevliga umgänget på kvällen som man mer än gärna avvek ifrån för att få den där hela nattens oavbrutna sömn.

Jag packar en väska. Förbereder för en natt i en annan stad. En natt på hotell. En natt jag kanske inte ens kan somna för det är inte min egen säng.

Att somna av utmattning är inte längre ett faktum. Många nätter med obruten sömn har sovits den senaste tiden. Ändå vaknar jag fortfarande av minsta lilla knyst från stora hjärtats rum men sover obehindrat med en hostande sambo bredvid mig.

Älskade små hjärtan. Saknade sjuttio procent av min tid. Ni vände mitt liv upp och ner en gång i tiden när ni kom. Nu vänder saknaden och nya förutsättningar livet upp och ner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...