måndag 22 februari 2016

En salig blandning

VAB- och sjukdomsbubblan håller ett fortsatt stadigt grepp om familjen. Nu är det V som ligger däckad i feber. Några dagar höll det i alla fall. Och sen sist så får fotorullen i iPhönen berätta vad som hänt och inte hänt...

Lycka i ett litet paket på posten

När lillebror är sjuk blir det kvalitetstid med stora hjärtat.

Och inte bara i form av sällskapsspel -
i söndags gömde vi oss i biomörkret med Snobben.
Väl ute ur sjukdomsdvalan fick jag båda på
besök hemma hos mig. B hjälpte som vanligt till
med maten.
Medan det stora hjärtat hanterade de lite mer händiga
delarna av hushållsarbetet när Andreas bestämde
sig för att lägga trall mitt i vintern.
När mitt inbokade AW-sällskap i tisdags fick
stanna hemma i sängen spontanade vi till det
jag och Andreas istället. Bishops och Pinchos
fick äran att ha oss på besök.
Och i torsdags var det dags för efterlängtad och välbehövlig
catch-up-lunch med Johan!

Såhär blir man för övrigt torsdagspeppad av mina kollegor
när det varit en tung dag...
Och med denna inbjudan kan man ju inte säga nej ;-)
På mitt nya tema i livet -
stressa mindre - blev i lördags
melodikrysset löst för första
gången på länge.
Avkoppling på burk liksom.
Resten av helgen spenderades i Arboga.
Bland annat med rensning i Andreas farfars hus.
Där hittades detta brev, en kallelse till Centrallasarettet i
Västerås från någon gång under 1900-talet. SMS-påminnelser
och IT-åldern i all ära men skönhetstipsen var bättre förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...