måndag 11 januari 2016

Rivstart 2016 dag 8 - om ett minus, en timmes sömn, Adele och drakdansen. Och kärringar som inte kan köra bil.

Och det blev afton och det blev morgon den åttonde rivstartsdagen och det blev ett minus på 1,4 kilo!!! Jubel och hejjarop. Totalt hamnar resultatet för gruppen denna första vecka på minus 29,7 kilo men det berättar jag ju mer om i inlägget innan.
I övrigt är detta dagen då jag konstaterar följande:

Inatt lyckades jag sova, eller kanske snarare slumra till, en hel timme. Detta inföll timmen mellan 2:56 och 4:03. Innan dess var det lögn i h-vete att somna. Efter 4:03 hostade Andreas sig blå så vi beslöt oss för att gå upp, göra oss i ordning, äta frukost och åka till jobbet! Strax efter 18 - lagom till drakdansen i Bolibompa somnade jag nästan sittande.


Fem timmar senare är jag nu övertrött och istället för att sova bloggar jag..


Jag konstaterar också efter att ha tittat på Adele i London på SVT Play att jag är absolut sist på bollen när det gäller detta musikaliska geni och att jag förstår varför jag är det. Det var Skavlan och programmet jag egentligen beskådade för att prinsessan Madeleine och Chris var gäster som fick upp ögonen för personen Adele. Alldeles alldeles ljuvlig. Kanske den bästa sångrösten i världen just nu. Men hennes musikstil är inte min grej. Jag är inte imponerad av Hello, gillar inte Skyfall och Someone like you är inte en favorit. Det är däremot låten från nya plattan "25" som hon framförde i ovan nämnda show. A million years ago.
Det är med sorg jag läser på Spotify att:

"Artisten eller dennes representanter har bestämt att inte släppa det här albumet på Spotify ännu. Vi jobbar vidare och hoppas att de ändrar sig snart"

Jag hoppas att hon ändrar sig snart mycket snart... Varför liksom?

Och på tal om Spotify. Och på tal om "varför"? Har ni lagt märke till att det finns något som kallas Veckan tips på Spotify. Lika roande varje vecka om ni frågar mig. Härom veckan dök titeln "Kärringar kan inte köra bil" upp som det hetaste tipset. Tydligen baserat på det jag lyssnar mest på. Say what?! Och hmpf!
Denna veckans tips börjar ju lovande. Moniker tillhör inte mina favoriter och resten får tala för sig själv.


Med detta konstaterande är det kanske ändå dags att försöka ta igen en och annan sömntimme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...