söndag 10 januari 2016

Rivstart 2016 dag 4 till 7 - om dippar och smygvägningar

Det är bara att erkänna. Med en sjuk sambo och barnen i huset några dagar föll min planering som är så viktig för att jag ska kunna fokusera och hålla mig till mina tänkta vanor. Torsdagen började ur fas och ni vet hur det blir... då fortsätter det gärna. Men vad gör det när man har sina älskade små hjärtan här? Att se dem återförenas efter att Vic varit här några dagar redan är ljuvligt.

Fredagen blev något bättre, jag återtog kontrollen - istället låg jag helt däckad i går lördag. Kroppen sa ifrån, den är så fantastisk på alla sätt. När man själv bara kör på så sätter den stopp. Sängliggande med huvudvärk och illamående i stort sett hela dagen och det enda som gick ner var en rostad macka. Då är det så det får bli.

Efter en lat start på söndagen för att ytterligare ladda batterierna kröp jag ur sängen runt 11-tiden. Några koppar kaffe hade redan slunkit ner till Vinterstudions första timmar och jag funderade över frukost. Kanske skulle jag ändå unna mig ett par nybakade croissanter? Veckan hade ju inte blivit som jag tänkt mig och då kanske det ändå kunde kvitta. Innan jag tog ur smördegen ur frysen smet jag iväg och gjorde det som egentligen är tabu för mig. En smygvägning. Och kan man tänka sig. Resultatet trots dippen och diverse synder såg riktigt bra ut. Så det blev inga croissanter. Istället blev det en proteindrink och ett stekt ägg. Till lunch ugnsbakad lax med haricot vert och till middag - favoritmaten: Sushi!


Tänk va en smygvägning kan vara bra ibland. Utan den hade det blivit croissanter! Nu är hela huset nystädat - den bästa känslan jag vet. Jag är redo för vecka 2 både av 2016 och av Rivstart. Imorgon publiceras resultatet för vecka ett och jag kan hinta om att det ser riktigt bra ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...