onsdag 6 januari 2016

Rivstart 2016 dag 3 - 14 minus och alldeles alldeles underbart


Termometern visade 16,9 minus när jag och stora hjärtat smet ner för trappen idag på morgonen. På schemat för dagen stod: SKRIDSKOÅKNING. Och inte vilken skridskoåkning som helst utan: "Jag vill verkligen testa mina nya skridskor som vi köpte igår-skridskoåkning". Inte en chans till avbokning på grund av minusgrader alltså.
Så - klockan 10:00 äntrade vi Isovalen här i Linköping. Två timmar senare summerade vi en alldeles underbar vistelse där även kompisen Alfred med familj dök upp och förgyllde vår stund. Att det var minus 14 kändes nästan inte...

Skridsostunden förgylldes ytterligare av medhavd matsäck inkluderande macka och varm choklad. Och här kom egentligen mitt första snedsteg. Jag drack varm choklad. Men jag har funderat. Och vid närmare eftertanke är det inget snedsteg utan precis så som jag vill ha det. Duktig till vardags men med utrymme för en kopp varm choklad eller motsvarande om det inte är den vanliga vardagslunken.

Hur går det för er då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...