söndag 24 januari 2016

När Amy Diamond blir Volbeat

Bilmotorn drar igång och musikanläggningen hittar min iPhone. Jag har just lämnat av knottarna hos deras andra mamma efter en intensiv men mysig helg hos mig. Amy Diamond väller ut ur högtalarna samtidigt som bilen rullar ut från besöksparkeringen på min gamla gata. Några steg tillbaka i Spotifyappen, en annan spellista, jag höjer volymen långt över det som är bra för trumhinnorna och kliver ur mammakostymen.


Amy Diamond blir Volbeat, husmanskosten en pizza från den lokala kvarterskrogen och vattenglaset kompletteras med ett litet glas rött. Jag skiter i att plocka undan röran i barnens rum och slänger mig i soffan framför något helt annat än Bolibompadraken. Det är en söndagskväll utan mina små hjärtan. Det är tomt men tomheten fylls med det som inte bara kväver en saknad utan också så välbehövligt laddar batterierna tills nästa gång vi ses. Jag fyller det med sådant som är jag och bara jag! Det som är bra för mig och därmed också för mina små. Älskade barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...