söndag 3 januari 2016

Jag hann i alla fall det viktigaste

Jag avlade inte några nyårslöften häromkvällen, men på Twitter, där jag annars knappt inte är aktiv, skrev jag ner mina tankar om det nya året.


Att vara rädd om mig själv lite bättre. Men det betyder inte bara att träna, äta rätt och gå ner i vikt. Det betyder snarare att tillåta mig att göra det jag mår bra av trots att det kanske inte var det jag planerat. Som idag... Dagens agenda var när jag vaknade fullspäckad och det visade sig att jag inte hann eller kanske mer ärligt, orkade göra allt jag planerat. Därför är nu huset inte städat, papp och glas står kvar i en papperspåse i hallen och ligger inte i återvinningsrummet, tvätten är inte tvättad och matlistan för veckan är inte skriven och inhandlad.

Men jag hann ändå skjutsa mina barn och deras andra mamma till tåget i morse på väg på Stockholmsäventyr, jag hann jobba några timmar och få klart tidrapportering och fakturering, jag hann äta lunch i lugn och ro och jag hann gå ut på en promenad i ljuvligt vinterlandskap och bitande kyla.



Och när jag kom hem hann jag bädda ner mig bredvid min genomförkylda sambo som hade svårt att komma till ro och sova bort bacillerna. Och jag hann ta en liten tupplur som fick oss båda att somna och sova liite längre än vad i alla fall jag hade tänkt. Och när jag vaknade hann jag tassa ner för trappen, göra en kopp te och äta upp den där Ben&Jerrys-glassen under tiden jag skrev detta blogginlägget. Den där Ben&Jerrys-glassen som från och med imorgon är big no no. Från och med imorgon är det Rivstart 2016 som gäller. Du har väl anmält dig? Om inte - titta in här och se hur du gör.

Så det blev ju en alldeles perfekt dag ändå. Och städa, tvätta och slänga återvinning - det kan jag göra imorgon också. Om inte annat behöver jag säkert hålla mig sysselsatt när jag ska sätta igång med nya sunda vanor.

1 kommentar:

  1. Lysande! Att ta hand om dig på det sättet tror jag är bra för själen! 😘

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...