söndag 31 januari 2016

Att summera en januari...

Trettioen av trehundrasextiosex har gått. En av tolv. Januari är på upphällningen. Sista dagen i månaden vaknar jag som återuppstånden från, inte de döda skulle jag inte påstå, men väl från influensadimman.

Jag får starta dagen på bästa sätt. Smyga upp och stänga dörren till sovrummet bakom mig försiktigt, låta sambon sova vidare. En kaffe. En stund för att rensa undan det viktigaste i mailen, skumma det senaste i flödet. Vinterstudion på TV:n. Planer för veckan. En liten paus med kaffemuggen på uteplatsen. Snön har smält och gräset som syns avslöjar inte bara en morot och lite makaroner som varit näsa och ögon på snögubben, det ger också en föraning om vad som komma skall. Våren och sommaren! Ljuvligt!

Januari gick snabbt men känns ändå lång. VAB och föräldraledighet. Mängder med arbete och några egna sjukdagar. En ljudbok som gjorde mig riktigt förbannad. Många härliga timmar med mina små hjärtan. Och så till slut en efterlängtad "date" med före detta grannen innan jag däckade i feber. När februari summeras vill jag summera den med två saker. Vänner och barnen! Det lovar jag mig själv de kommande tjugonio dagarna.

1 kommentar:

  1. 1) Vad fint att summera en månad och sätta upp mål för nästa istället för att vänta ett helt år innan man gör det. Behöver sno!
    2) På vilket sätt blev du förbannad på boken? På den som skrev eller det personen är med om? Är nyfiken på den men gillar normalt sett inte författarens böcker så jag har inte bestämt mig för om jag vill läsa den eller inte.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...