fredag 16 oktober 2015

Mitt stora hjärta


Kallelsen till femårskontrollen på BVC meddelar att det nu är sista besöket.
Efter detta tar skolhälsovården över.
Samtalen oss emellan antar sakta men säkert en annan form.
Diskussioner blir dialoger.
Sista året i förskolan har börjat. Du längtar redan vidare.
Jag ber dig njuta av den sista tiden med dina älskade fröknar.
Men du lever i nuet - och du har så rätt.
Ditt nu är just nu en längtan att bli äldre.
Ta var på känslan. Snart är kanske även den förändrad.
Ikväll lagade vi middag tillsammans.
Lite senare somnade du gott efter gonattsagan.
Om några timmar hör jag dig ropa innan du kryper ner för att sova nattens sista timmar bredvid mig.
Du är mitt lilla men stora hjärta.
Nu och för alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...