tisdag 11 augusti 2015

Om sommaren...

Spontant känns det kanske som att sommaren 2015 är sommaren som kommer att minnas som den som regnade bort...
Men det var också sommaren som på så många sätt började den femte juni, en vecka efter flytten. Mitt på slätten i ett 40-gradigt bad med vänner. Nya och gamla. 
Samtal med vänner. Nya och gamla. 
IRL och inte IRL.

När nu första arbetsveckan efter semestern är till ända summerar jag sommaren genom mobilkameralinsen. Min och andras.

Det var midsommaren som inte blev som det var tänkt men
ändå väldigt väldigt bra. Matjesill och potatis byttes mot tacos.
Nubbe byttes mot rödvin.
Det var sommaren med nya rutiner.
Inte lika mycket tid med mina små hjärtan
som jag önskat. Och saknaden är stor.
 
Det var sommaren med gummistövlar.

Och sommaren med hela huset fullt av ungar.
Ljuvligt. Vissa dagar upp till sex stycken.
Här har en simmat ur bild.

Det var sommaren när jag hittade lille B såhär.
Klätterapan.

En torsdag i juli slog vi på stort...

1854 fick äran att ta emot besök

Av ingen mindre än både mig och bästaste
före detta grannen Per.

Första och troligen enda dagen för mig
vid badet. På en filt med tjejerna lekandes i sanden.

Tjejerna som i dessa pärlor. Vic och kompisen E. Godingar.

Ännu ett finbesök på Nybrovägen.
Älskade lilla snäcka.

Som hon längtat efter min bästa vän Fia.
När hon till slut var här var hon som en liten svans.
Här görs Almas läxor tillsammans med soffmys.

I mitten av juli spenderades några dagar i Västmanland.
Alltid kul med nya orter och inte bara det ett helt nytt landskap
att lära känna.

Finbesök på uteplatsen av Daniel och Sabine.
Efter att ha klippt hela gräsmattan förtjänade han lite mat
Daniel. 

Ännu en dag i juli.
En roadtrip till Halmstad och självklart
ett besök hos älskade Sandra.
Alldeles för längesedan sist.
Saknar dig för alltid min vän.

Och är man i Halmstad äter man
kycklingvingar på Harrys - också
alldeles för längesedan sist...

Dagen i Halmstad avslutades med Roxettekonsert på
Örjans vall. Var ska man se Roxette om inte i Halmstad?

En helt vanlig semesterdag.
Bubbel - bara för att!

Och efter bubbel besök på Pinchos som denna
bilden får symbolisera.
Väl värt ett besök.
Vi kommer tillbaka.

Mina små hjärtan och jag.
En solig dag och mellis och lek i Parkleken.
Word!

När allt kommer omkring var det nog ändå inte sommaren som regnade bort.
Men det var sommaren som tog slut en söndag i augusti med ett sent söndagsbesök vid Berg slussar.
Med ett konstaterande om att sommaren som gått varit fantastisk.
Och framtiden som kommer är underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...