torsdag 18 juni 2015

Nya vyer...


En sen söndag i augusti 2002 såg jag det för första gången sträcka sig upp mot himlen - 107 meter högt är det ett välkänt signum för Linköpings skyline, synligt från alla väderstreck. Som jag minns det blev det symbolen för att jag närmade mig staden jag helst inte ville ha anledning att åka till. Det var då...

Att nu några år senare kunna ha förmånen att få njuta av vyn på bilden: klarblå himmel, taknockar, innergårdar och en bit bort just det där tornet - vackert strävande mot skyn - ger numera ro i själen. Med ett leende ser jag mitt Linköping vakna till liv ännu en dag. En ny dag i mitt liv, i mitt nya liv.

Det som var då är glömt och förändrat. Nya vägar väntar på att vandras. Andra vyer att avnjutas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...