fredag 12 juni 2015

Att landa - del 1



Två veckor har gått sedan livets största steg, hittills, togs.
Två hela veckor, hur har det gått till?
Två veckor med så otroligt mycket innehåll. 
Två veckor som gör gränsen mellan då och nu skarp.
Veckor kommer snart bli till månader som innan jag hunnit blinka har blivit till år.

Idag kom barnen till mig för att spendera sin första helg.
Efter hämtning inhandlades fredagsmys och vädergudarna log.
Hemma i trädgården lektes vattenlekar, hoppades hopprep och blåstes såpbubblor,
innan middagen serverades vid de nymonterade utemöblerna. 
Tacopaj i skuggan på uteplatsen med mina alldeles egna hjärtan innan vi bustvättade oss i vattenspridaren och fortsatte leken till det var dags för nattning.
Nu sover de båda gott.

Jag har landat. Landat i min nya vardag. Det var en mjuk landning. Säker.
Jag kommer landa igen. Kanske blir det hårt och brutalt. Kanske inte.
Men för nu nöjer jag mig med min landning - del ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...