lördag 16 maj 2015

Hash eller hashtag? #yvva60


Syster min är på det hela taget en ganska van social-mediemänniska. Trots de 60 åren hon nyss fyllde hittar man henne på både Instagram och Facebook där hon flitigt dokumenterar och kommenterar. Förra helgen fyllde hon som sagt 60 och denna helgen har barn och barnbarn, syskon och kusiner vallfärdat från olika delar av landet till lilla Lessebo i Småland för att fira. Och är det någon av oss vanliga dödliga som borde ha en egen hashtag för sin födelsedag så borde det va min egen syster. Jag framförde detta under gårdagen, men trots den sociala-medievanan var begreppet okänt för födelsedagsbarnet. Hash var minsann inget hon önska sig fick jag veta...
Kära syster yster. Klart du ska ha en hashtag. #yvva60 får det bli. Och kungatokig som du är liksom jag ska du vet att du är i gott sällskap. Grattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...