torsdag 21 maj 2015

En ljummen kväll. Sorl från gatan.


Ett pling i telefonen. En uppdatering på den lilla gula ikonen tar fokus från det jag just gjorde. Ett foto. Ett vinglas och utsikten över Stockholms taknockar i vårsolen som snart går ner.

Ett nytt liv som startat efter ett uppbrott. Ett liv jag följt så nära i med och motgång, sorg och glädje. En vän på nya utmaningar och äventyr. Ett liv som just bara börjat. Med framtiden som en öppen, ännu oskriven bok.

Snart är det min tur. Jag återgår till det jag just gjorde. Ett liv ska bli två. Gemensamma papper ska separeras och sorteras. Avtal ska rivas. Nya ska signeras.

Nya överenskommelser. Nya känslor. Nya tankar och möjligheter. En ny framtid. Ett nytt liv i en ännu stängd bok jag snart ska öppna och skriva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...