måndag 4 maj 2015

En karta eller en KARTA!


Bok efter bok. Skildring efter skildring. Ortsnamnen har varit bekanta men ändå ganska abstrakta. Kartor där de vanligaste övernattningsorterna varit utmärkta likt den här ovan har jag tittat på i mängder. De senaste kvällarna har all ledig tid efter att barnen lagt sig spenderats med näsan i guideböcker, bloggar och andra lite mer detaljerade skildringar av pilgrimsvandringar. Jag har tittat på möjliga resvägar till Saint Jean-Pied-de-Port. Funderat på etappuppdelning och lagom längd på dagsetapper respektive hela vandringen. Kalendern har undersökts och tänkta startdatum markerats. Min camino börjar ta form. Och så plötsligt dyker det upp en helt annan karta...


Och då går det upp för mig att det är tvärs över hela Spanien jag ska gå!!! 80 mil tvärs över hela Spanien. Vilken utmaning. Men jag är inte först och jag är inte sist. Men ingen har gjort just nu "min camino". Den kommer jag bli ensam om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...