torsdag 30 april 2015

De första stegen


I veckan tog jag de första stapplande stegen på en lång vandring. Jag vet inte hur jag kom på idén men under några år har jag närt drömmen om att vandra den 80 mil långa pilgrimsleden "El Camino" mellan Saint Jean-Pied-de-Port i södra Frankrike och Santiago de Compostella i västra Spanien. Jag har läst all litteratur jag kommit över av andra som gjort vandringen, jag har lusläst guideböcker och faktum är att jag har förmånen att ha en av mina närmaste kollegor som har gjort hela vandringen för bara några år sedan. Jag tror mig vilja vandra ensam och även om det har känts näst intill oöverkomligt så närmar jag mig tanken på att det kommer bli verklighet.

I veckan tog jag de allra första stegen. Jag närmade mig den där butiken som säljer alla tillbehör som tänkas kan för en sådan vandring. Butiken som hittills skrämt mig. Butiken för alla "hurtbullar" och skogsmullar. Butiken som visade sig ha världens goaste butiksbiträde som tog sig an mina fötter med kraft och energi och av hela sitt hjärta. Som lovade att se till att "kitta" mig för vandringen.

Nästa sommar blir den av om jag får som jag vill, fram till dess sker förberedelser, praktiska och fysiska. Jag börjar om en månad.

2 kommentarer:

  1. Wow! Vilket projekt! Hur lång tid tar en sån vandring?

    Kram och pepp!

    SvaraRadera
  2. Spännande! Jag såg en film om just den rutten för ett tag sen. The Way heter den. Berätta gärna om dina förberedelser och dina tankar om processen. Jag har också haft tankar på att göra en sån resa men det är bara tankar...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...