söndag 1 mars 2015

Påfyllning


24 timmar i Karlskrona med min bästaste Fia. I lördags klockan 10 satte jag mig på tåget söderut och i Hässleholm möttes vi upp och åkte resten av vägen gemensamt. Underbara Fia drar då upp ett gäng CD-skivor från vår Familjen Fikon-tid. Asgarv och skrålande i bilen!!!


Efter lunch på Espresso house och återstående delar av uppdatering på det som hänt det senaste halvåret tog vi en promenad och landade på hotellrummet för lite bubbel, bär och ostbågar. Och ännu mer minnen då Fia tagit med sig väl valda delar ur minneslådan, bland annat gamla skolkataloger.


Middag avnjöts på hotellet med livemusik av Linus Norda och Oskar Appelqvist. Ljuvligt!!!


Tre små rätter - miniburgare, toast Skagen och chiliräkor. Och rött vin till det! Jag klagar inte.



När Linus och Oskar spelat färdigt begav vi oss ut på stan och "Stars".  Men först en groupie :-).
Härligt och välbekant mottagande redan i dörren på Stars av Jonas, Jesper och Fredrik.
Precis som på den gamla goda tiden.
Det blev en sen kväll (eller kanske tidig morgon) med ytterligare några härliga gamla återseenden och nya bekantskaper. Avslutningsvis självklart en kebab och en promenad hem längs Borgmästarkajen som så många gånger förr.
Detta var inte sista gången.
Nu har jag fyllt på energin för i alla fall ett halvår framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...