lördag 7 mars 2015

År som passerar, katastrofer och ihärdighet....

Jag fullkomligt älskar dessa möjligheter som ges med dagens digitala samhälle att hålla koll på årsdagar och vardagshändelser som skett för ett eller ett par år sedan. I veckan var det tre år sedan min sista sändning på 24Corren. Mycket har hänt, både för mig och med just 24Corren sedan dess. Jag ångrar inte en dag att jag förverkligade min dröm att bli journalist och jag ångrar inte en dag mitt beslut att lämna den branschen.

I veckan har jag tillbringat tre fantastiskt spännande dagar på KMC - Katastrofmedicinskt centrum här i Linköping. En del av Region Östergötland och med en verksamhet som är viktig för oss alla.
Utbildningen jag har gått handlar om hur sjukvården leds i händelse av att en större allvarlig händelse inträffar. Om jag någon gång känner att jag saknar pulsen från redaktionen så kan jag få den här. Och kan man tänka sig, som av en händelse ingår bland annat medieträning i utbildningen jag just gått. Fascinerande hur illa folk tycker om "oss" journalister när möjligheten ges att lätta sitt hjärta.

 
Och som av en händelse spenderades andra onsdagen i rad på Aioli.
Denna gången med kursmiddag. Och ett glas rött såklart.
Tillbaka i vardagen på arbetet hann jag både med att komma ikapp och delta i akutinsatser efter de intrång som drabbat ett av våra systerlandsting i landet.
Den där pulsen kan finnas även på IT-avdelningen.
 
Fredagen avslutades efter jobb alldeles för länge med två glas rött.
Ett lite spontant på väg från jobbet och det andra nästa spontant hos grannen.
Life is good.

 
Lördagen har spenderats med städning, städning och åter städning.
Sen kom familjen hem från Kisa och jag fick krama om mina små älsklingar.
Lagom till Mello hade den lille somnat och jag och mitt stora hjärta kunde bänka oss i soffan.
Ihärdigt höll hon ut till hon hade röstat i sista duellen och sen toksomnade hon.
Älskade lilla barn.

Själv i soffan. Lördag vid halv tio.
Tja, ett glas rött och Renées brygga är inte fy skam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...