tisdag 27 januari 2015

Sälen 1.0


I söndags morse vid sex när barnen vaknade trodde jag på allvar att resten av familjen skulle få åka själva på semester. Natten spenderades med illamående och magont. Men en extra timmes sömn gjorde susen och kvart i åtta satt vi alla inpackade i bilen på väg de 40 milen mot Sälen. Strålande sol stora delar av vägen och fint väglag.

Lika fint väder som vi hade att resa i - lika dåligt väder fick vi dag ett på plats. Snö och blåst och jag och B tog oss en förmiddagspromenad ut i backen för att spana in V som började skidskola. Det tog ungefär tio minuter så sov han den lille knallhatten, väl inbäddad i åkpåse och under regnskydd. Alldeles för tidigt för både hans och min och min planerings skull... Resten av dagen spenderades i tryggt förvar från blåst och snö.

Dag två som har passerat idag har bjudit på vacker väder. Strålande sol och vindstilla.
Jag och lille B tog med och V och lämnade henne på skidskolan och medan jag filmade hennes färd upp i knappliften valde den lille att... just det... somna! Klockan tjugo över nio!


Bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. Vi tog oss en promenad i det vackra vädret och kom inte in i stugan förrän klockan hunnit slå tre. Kvällen har spenderats på Valle after ski och Valleshow på Valles värdshus till V´s stora förtjusning.

V och Valle!!!

Imorgon är det MIN dag. Jag får spendera den som jag vill! När man nu åker med på skidsemester utan något större intresse för skidor får man ta sig friheten att ta sig en helt egen dag. Ännu är inte schemat spikat mer än en programpunkt. 13:00 klassisk massage 40 minuter med efterföljande besök i Sauna-världen på Experium. Återstående programpunkter att planera in är: ev långpromenad om vädret tillåter, kaffe i lugn och ro med min bok samt en eftermiddags Irish coffe i loungebaren. Jag tror bestämt att jag måste avsluta nu och planera morgondagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...